Masterclass storytelling

Benut de kracht van verhalen.

Verhalen, wij mensen zijn er dol op. Sterker nog, de kunst van het verhalen vertellen is wat ons mens maakt. Wij zijn storytelling animals, zoals literatuur- en evolutiewetenschapper Jonathan Gottschall stelt in zijn gelijknamige boek. Met verhalen delen we kennis, leren we onze geschiedenis kennen en geven we betekenis aan het leven en de wereld om ons heen. Waarom vinden we het dan zo moeilijk om die kunst van verhalen vertellen door te trekken als we iets willen verkopen of een boodschap willen overbrengen? Waarom vervallen we dan al snel in saaie opsommingen en droge feiten? Omdat we bij storytelling zowel onze linker- als rechterhersenhelft nodig hebben. Als we bezig zijn met een doelgerichte actie (een boodschap overbrengen) dan geven we vaak de regie aan onze rationele linkerhersenhelft en schakelen we de emotie juist uit.

Dat kan beter. En leuker. Met deze masterclass leer je hoe je met de juiste woorden beide hersenhelften aan het werk zet en jouw lezer meeneemt op avontuur. Kortom, vertel een verhaal en creëer een beleving.

Tijdens een online masterclass van ongeveer 1,5 uur leer je:

  • Wat storytelling precies is
  • Waarom storytelling werkt
  • Hoe je een goed verhaal vertelt

Jouw investering: 59 euro (ex. btw).

Wanneer? Vrijdag 4 maart om 10.00 uur.

Slechts 10 plekken beschikbaar.

Ik wil mij aanmelden!

Waarom moet ik deze masterclass volgen bij JIProducties?

Goede vraag! Ten eerste: niets moet 😉 Maar als je dan toch beter wilt worden in verhalen vertellen dan is JIProducties een goede keus. Als tekstschrijver vertel ik met JIProducties de verhalen van de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van verhalen over leven met een visuele beperking tot verhalen over datagedreven werken en alles ertussenin.

“JIProducties weet de kern van elk verhaal te raken. Daarbij zorgt ze steeds weer voor de juiste tone of voice. De teksten worden goed gevonden én gewaardeerd door lezers en medewerkers.” Hester Mathijssen, Bartiméus.

Mijn kennis heb ik bovendien niet alleen opgedaan als tekstschrijver. Ik ben opgeleid op het gebied van visuele verhalen. Juist ja, film en televisie. Een goede cliffhanger, plottwist of verrassende spanningsboog? Ik ken de geheimen. Deze kennis combineer ik met mijn ervaring op het gebied van contentmarketing en copywriting. Nee, dat is geen uitgestippeld carrièreplan geweest. Meer een gevalletje ‘connecting the dots looking backwards’ (vrij naar Steve Jobs). Punten verbinden is trouwens sowieso handig als je een verhaal wilt vertellen. En dan het liefst die punten die niet voor de hand liggen. Ik leer je graag hoe je deze punten binnen jouw organisatie leert herkennen.

Ik wil mij aanmelden!

Liever een training op maat?

Leer je liever meteen hoe je de verhalen binnen jouw organisatie kunt vertellen? Dat kan! Informeer naar de mogelijkheden voor een training op maat voor jouw organisatie.