Training storytelling

Schrijf verhalen met aantrekkingskracht.

  • Aan de slag met jouw verhaal
  • Leer alles over narratieve structuren en hoe je ze toepast
  • Zoek de verbinding op met je doelgroep
  • Breng je merk, product of organisatie tot leven

Natuurlijk kun je in een prachtige glossy folder de voordelen van jouw unieke product op een rij zetten of op je website vertellen welke projecten je hebt opgeleverd. Je vraagt je alleen af hoe goed deze teksten gelezen worden en of ze hun doel wel bereiken. Alle informatie staat erin, de spelling en grammatica zijn driedubbel gecheckt, je hebt rekening gehouden met veelgebruikte zoekwoorden en ook de opmaak ziet er gelikt uit. En toch ontbreekt er iets… Wat? De wow-factor! Dat gevoel van ‘hier moet ik meer van weten’ of ‘hier moet ik bij zijn’.

Hoe je dit bereikt? Door een verhaal te vertellen in plaats van een boodschap over te brengen. Neem je lezer mee in jouw wereld en beleving en vertel verhalen die verrassen, motiveren en inspireren. Bijvoorbeeld over het oude receptenboek van je moeder, dat de basis vormt voor jouw cateringbedrijf. Of door te laten zien hoe jouw technologie ervoor zorgt dat een jonge diabetespatiënt toch op kamp kan met zijn vriendjes.

Boeiende verhalen die een beroep doen op ons inlevingsvermogen blijven een stuk beter hangen dan een opsomming van feiten en voordelen. En het goede nieuws is: ook jij kunt zulke verhalen vertellen.

In deze training leer je alles over de kracht van storytelling. Hoe je met het juiste verhaal mensen in beweging krijgt. Tijdens twee online trainingssessies van elk ongeveer 3 uur gaan we in op:

  • Storytelling als communicatiestrategie
  • Gedrag beïnvloeden door middel van storytelling
  • Verhalen vinden binnen je organisatie
  • De inhoud en structuur van een goed verhaal
  • Verhalen verspreiden en delen
  • Je eigen verhaal presenteren

Jouw investering: 255 euro (ex. btw).

Eerstvolgende training:

  • Donderdag 2 september van 9.15 uur tot 12.30 uur
  • Maandag 6 september van 9.15 tot 12.30 uur

Ruim voor de eerste training ontvang je alle informatie die je nodig hebt om mee te doen.

Slechts 10 plekken beschikbaar.

Ik wil mij aanmelden!

Waarom moet ik deze training volgen bij JIProducties?

Goede vraag! Ten eerste: niets moet 😉 Maar als je dan toch beter wilt worden in verhalen vertellen dan is JIProducties een goede keus. Als tekstschrijver vertel ik met JIProducties de verhalen van de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van verhalen over leven met een visuele beperking tot verhalen over datagedreven werken en alles ertussenin.

“JIProducties begrijpt precies waar ons bedrijf voor staat. Samen hebben we een unieke stijl gevonden die perfect past binnen onze contentstrategie.” Dennis Schellekens, MostWare.

Mijn kennis heb ik bovendien niet alleen opgedaan als tekstschrijver. Ik ben opgeleid op het gebied van visuele verhalen. Juist ja, film en televisie. Een goede cliffhanger, plottwist of verrassende spanningsboog? Ik ken de geheimen. Deze kennis combineer ik met mijn ervaring op het gebied van contentmarketing en copywriting. Nee, dat is geen uitgestippeld carrièreplan geweest. Meer een gevalletje ‘connecting the dots looking backwards’ (vrij naar Steve Jobs). Punten verbinden is trouwens sowieso handig als je een verhaal wilt vertellen. En dan het liefst die punten die niet voor de hand liggen. Ik leer je graag hoe je deze punten binnen jouw organisatie leert herkennen.

Liever nóg meer argumenten? Nou vooruit, met deze cursus kun je rekenen op:

  • Theorie en praktijk
  • Leren van best practices en van elkaar
  • Veel plezier, persoonlijke aandacht en interactie
  • Feedback op een eigen geschreven verhaal
  • 20% korting op je volgende aanschaf (cursus of tekstopdracht)

Ik wil mij aanmelden!

Training gemist?

Of heb je geen tijd om 2 dagdelen vrij te maken? Dan heb ik goed nieuws: op vrijdagochtend 22 oktober geef ik een verkorte masterclass storytelling van ongeveer 2 uur. Houd de website in de gaten voor meer informatie.