De naam voor mijn bedrijf had ik al bedacht lang voordat ik een voet over de drempel van de KvK had gezet. Mijn namen zijn Joyce Ilona (J.I.) en ik produceer content in de vorm van teksten en verhalen.
Wat voor teksten en verhalen dat zijn? Goede vraag! De onderwerpen lopen vaak uiteen, maar ze zijn altijd geschreven voor en over mensen en organisaties die een positieve impact maken op de wereld. Denk aan artikelen, interviews en digitale papers over welzijn, onderwijs, duurzaamheid, inclusiviteit, sociale veiligheid, talentontwikkeling en technologische vooruitgang. Daarbij laat ik mij leiden door mijn liefde voor storytelling.
Die liefde voor storytelling heb ik ontwikkeld tijdens mijn studie film- & televisiewetenschappen. Vervolgens heb ik een paar jaar voor de Nederlandse vereniging voor filmproducenten gewerkt, voordat ik belandde in de wereld van zorgcommunicatie. Als kind wilde ik ooit kinderarts worden en die interesse in de gezondheidszorg is altijd gebleven. Negen jaar lang heb ik mij bezig gehouden met zorgcommunicatie en het produceren van content voor ziekenhuizen en zorginstellingen. Tot het in 2016 tijd werd om een sprong in het diepe te wagen en mijn eigen bedrijf vorm te geven.
Bij JIProducties komt alles samen; het puzzelen met woorden, het maken van doelgroepgerichte content en het vertellen van mooie verhalen. Ik word blij van een boeiende tekst waarbij alles op zijn plek valt. Geen woord te veel of te weinig, maar een overtuigend verhaal. Met aantrekkingskracht, zonder clichés.
Met mijn inlevingsvermogen, gevoel voor taal en brede kennis help ik graag mensen met een missie die veel te vertellen hebben, maar geen tijd om de woorden op papier te zetten. Ik achterhaal alle relevante informatie, breng structuur aan, zet het in de juiste context en maak het begrijpelijk voor een brede doelgroep. Kortom, ik kruip in jouw huid en zet daarna de bril van de lezer op. Niet letterlijk natuurlijk, want ik zit prima in mijn eigen vel en een bril heb ik al.
Met die bril kijk ik met een frisse blik naar elke opdracht en tekst. Ik denk graag buiten de spreekwoordelijke box. Dat vraagt om de nodige creativiteit een flexibel brein, daarom volg ik regelmatig een uitdagende of inspirerende cursus, training of workshop. Van een cursus contentmarketing of SEO tot een college filosofie. Ook ben ik dol op dieren, ga ik graag wandelen in de natuur of een rondje hardlopen. Daarnaast is reizen de ideale manier om nieuwe ervaringen op te doen en mijn blik fris te houden. Door het exotische op te zoeken, leer ik met nieuwe ogen kijken naar het alledaagse.
Meer informatie over mij vind je op mijn LinkedIn pagina.